صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت اعلام کرد:

جذب سرمایه گذار خارجی برا ی ساخت شهرکهای صنعتی

جذب سرمایه گذار خارجی برا ی ساخت شهرکهای صنعتی
پایگاه خبری معدن نیوز-مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از جذب سرمایه گذار خارجی برا ی ساخت شهرکهای صنعتی مصوب خبرداد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از جذب سرمایه گذار خارجی برا ی ساخت شهرکهای صنعتی مصوب خبرداد.
به گزارش معدن نیوز؛ « فخراله مولایی»  با اشاره به همکاری مشترک  این سازمان با سازمان سرمایه گذاری خارجی  گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با  این سازمان مقررشد از سرمایه گذران خارجی برای حضور در ساخت شهرکهای صنعتی مصوب  وهمچنین تکمیل پروژه های نیمه تمامی که بیش از 50 در صد پیشرفت فیزیکی داشته اند، دعوت شود.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان اینکه هرماه کارگروه مشترکی با این سازمان برای گزینش طرحهای صنعتی تشکیل می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 321 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالای 40میلیارد ریال شناسایی شده  که هنوز تکمیل نشده اند.
وی با اشاره به اختصاص بودجه مناسب، برای توسعه شهرکها و نواحی صنعتی ، ادامه داد: برای حمایت از تولید داخلی و صنعتگران ایرانی، واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکانپذیر است را در اولویت قرارداده و تلاش می‌کنیم این دسته از پروژه‌ها را در کمترین زمان به پایان برسانیم.
مولایی با تاکید بر اینکه در سال حمایت از تولید ملی باید به سمت استفاده بیشتر از تولید ایرانی گام برداریم، افزود: اتمام واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها با مشکل روبه‌رو است یا واردات آن برای کشور هزینه بر است را شناسایی و تلاش خود را در ابتدا معطوف به اتمام پروژه‌هایی با ماهیت ملی و ایرانی خواهیم کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، مصرف کالاهای داخلی را زیر بنای رونق تولید در کشور برشمرد و افزود: تا موقعی که تولید داخلی وجود دارد، نباید مشابه خارجی آن از خارج وارد شود.
به گفته وی، مصرف‌کنندگان داخلی نیز باید به این جمع‌بندی برسند که خرید یک کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی فقط یک انتخاب صرف نیست بلکه هر خرید داخلی، ایجاد اشتغال، درآمد و زمینه رشد تکنولوژی و توسعه دانش را به همراه دارد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد