فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان خبرداد:

شنبه عرضه ۵۰.۵ درصد سهام فولاد خوزستان /توقف صادرات برای تامین نیاز داخل

شنبه عرضه ۵۰.۵ درصد سهام فولاد خوزستان /توقف صادرات برای تامین نیاز داخل
پایگاه خبری معدن نیوز-مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از واگذاری طرح فولاد خرمشهر به این شرکت خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از واگذاری طرح فولاد خرمشهر به این شرکت خبر داد.
به گزارش معدن نیوز، «عبدالمجید شریفی» در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه فولاد خوزستان در یک نشست خبری با بیان اینکه طرح فولاد خرمشهر را شرکت نورد لوله اهواز آغاز کرده بود افزود: در سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به خوزستان مقرر شد بر اساس مصوبه ای طرح فولاد خرمشهر را فولاد خوزستان اجرایی کند.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان نیز از 7 طرح فولادی سهم دارد افزود: طرح فولاد شادگان که نزدیک ترین طرح فولاد استانی به فولاد خوزستان است به این شرکت واگذار می شود و این طرح را فولاد خوزستان تکمیل خواهد کرد.
شریفی ادامه داد: ممکن است طرح دیگری از طرح های فولاد استانی به فولادخوزستان واگذار شود.
وی همچنین از عرضه بلوک 50.5 درصدی سهام فولاد خوزستان در بورس خبر داد و گفت: قرار است فردا سازمان خصوصی سازی بیش از یک میلیارد و 106 میلیون سهم این شرکت مشمول اصل 44 را عرضه کند.
رشد 3 درصدی تولید فولاد
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه در 11 ماه گذشته 3 میلیون و 182 هزار و 602 تن شمش فولادی در این مجتمع تولید شده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد رشد داشت.
وی با بیان اینکه میزان تولید فولاد این مجتمع تا پایان امسال با 9.3 درصد بیشتر از ظرفیت، به حدود 3 میلیون و 500 هزار تن می رسد افزود: ظرفیت اسمی مجتمع فولاد خوزستان 3.2 میلیون تن است که با افزایش بهره وری، کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف، تا پایان امسال علاوه بر تولید کامل اسمی، حدود 300 هزار تن نیز افزایش تولید خواهد داشت.
به گفته وی، رشد تولیداین شرکت تا پایان سال جاری در مقایسه با سال 86، به حدود60 درصد می رسد و این در حالی است که میزان رشد تولید جهانی فولاد طی مدت مذکور، حدود 13 درصد بوده است.
توقف صادرات برای تامین نیاز داخل
شریفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان با توجه به نیاز صنایع داخل، از 2 سال پیش صادرات خود را متوقف کرده است افزود: در حال حاضر فولاد خوزستان شمش 37 شرکت را تامین می کند.
وی ادامه داد: تا قبل از توقف صادرات محصولات فولاد خوزستان به 26 کشور صادر می شد که عربستان، ایتالیا، انگلستان و آلمان جزو این کشورها بودند.
طرح های توسعه فولاد خوزستان
شریفی همچنین با اشاره به طرح های توسعه شرکت فولاد خوزستان تا پایان سال 94، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید تا 4 میلیون تن و تولید فولاد کیفی (تا سال93) و نیزافزایش ظرفیت 1.8 میلیون تن، تامین انرژی پایدار و احداث خط نورد 500 هزار تنی میلگرد (تا سال 94)، از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: برای طرح های یاد شده، 541 میلیون یورو و 8 هزار و 487 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان درباره استراتژی های کلان این شرکت گفت: سرمایه گذاری در معادن، سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی (احداث خطوط نورد و تملک واحد های موجود) و نیز خرید و تکمیل واحد های نیمه تمام از جمله این استراتژی هاست.
بومی سازی 8 هزار قطعه در صنعت فولاد
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به بومی سازی 8 هزار قطعه صنعت فولاد گفت: احداث نخستین واحد احیای مستقیم ایرانی «زمزم»، ساخت کوره پاتیلی صد در صد ایرانی، ساخت اولین ترانس کوره پاتیلی ایرانی و ساخت ماشین های الکتریکی سنگین و ماشین های ریخته گری، بخشی از تجهیزات بومی سازی شده توسط این شرکت است.
وی ادامه داد: تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت در سال 87 حدود 71 درصد و در سال 90 حدود 84 درصد بوده که در سال 91 به 86 درصد رسید.
شریفی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح الگوی مصرف، در بخش الکترود کوره 18.4 درصد، کک 4.5 درصد، نسوز 32 درصد و مصرف انرژی 20.3 درصد کاهش داشته ایم.

 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد