سایر

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد :

سال ۹۲ ، سال استقلال ارزی ، ارزآوری و تعهد تولید کننده به تولید کالای صادراتی و کیفی

سال ۹۲ ، سال استقلال ارزی ، ارزآوری و تعهد تولید کننده به تولید کالای صادراتی و کیفی
پایگاه خبری معدن نیوز-وزیر صنعت ، معدن و تجارت با توجه به نامگذاری سال ۹۲ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام " حماسه ی سیاسی ، حماسه ی اقتصادی " گفت: باید امسال رکن صلی برنامه های ما استقلال ارزی ، ارز آوری و تعهد تولید کننده به ساخت کالای صادراتی و کیفی باشد .
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-وزیر صنعت ، معدن و تجارت با توجه به نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام " حماسه ی سیاسی ، حماسه ی اقتصادی " گفت: باید امسال رکن صلی برنامه های ما استقلال ارزی ، ارز آوری و تعهد تولید کننده به ساخت کالای صادراتی و کیفی  باشد .
به گزارش معدن نیوز " مهدی غضنفری " در سخنانی همچنین با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو به تمامی هموطنان ، ابراز امیدواری کرد تا جمهوری اسلامی ایران به اهداف متعالی خود در این سال نائل گردد .
وی گفت : با در نظرگرفتن اینکه سال 92 از سوی مقام معظم رهبری سال  " حماسه ی سیاسی ، حماسه ی  اقتصادی " نامگذاری شده ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت برنامه های سال قبل در حوزه تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را  با جدیت بیشتر ادامه می دهد و  با توجه به اینکه انتظار ایشان این است که گام های بزرگتر و جهش بالاتری را نسبت به سال قبل داشته باشیم ، اگر دست به دست هم بدهیم قطعا این مهم کاملا میسر خواهد شد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : در سال گذشته در کنار همه مشکلات دو مسئله جدی در حوزه تولید داشتیم ، مدیریت جریان ریالی به سمت تولید می توانست بهتر انجام شود که امیدواریم این مهم درسال 92 به نحو شایسته تری انجام شود ، مدیریت جریان ارزی نیز از دیگر مشکلاتی بود که تولید کنندگان به طور مدام از آن گلایه داشتند .
"انتظار بیشتری از وزارت اقتصاد ، بانک مرکزی و بانک های عامل می رود که کمک کنند  تا دو جریان پولی به دست تولید کننده برسد ، این اولین کاری است که باید به سرعت آن را انجام دهیم ."
 غضنفری انتظاری نیز از شرکت های تولیدی و تجاری داشت و گفت : از آنها می خواهیم معوقه های بانکی را کاهش دهند و وام های دریافتی را پرداخت کنند تا جریان پولی بچرخد چرا که اگر جریان پولی به حرکت خود ادامه دهد ، می توانیم گام های بزرگی را در حوزه اقتصاد برداریم .
وی با بیان این جمله که از مجموع 100 میلیارد دلار ارز نفتی که باید سال 91 وارد اقتصاد کشور می شد ،  نیمی از آن یعنی 50 میلیارد دلار محقق شد ، افزود: سال گذشته اقتصاد ما از حالت اتکا به نفت خارج شد و هم اکنون نیمه نفتی است که بایک حرکت جدید در سال 92 می توانیم اقتصا د را کاملا از نفت رها کنیم .
 غضنفری تاکید کرد : طبیعتا اگر اقتصادی نخواهد  متکی به نفت باشد ، باید ارز آوری کند ، ارز ارزان در سال های گذشته یک نوع یارانه بود که به واردات اختصاص یافت اما حالا که ارز ارزان وجود ندارد ، درست است که برای  معیشت مردم سخت شده و گرانی ایجاد گردیده اما برای حوزه تولید امیدهای جدیدی به وجود آمده ، برخی حوزه های تولید کاملا توانسته اند بازار کشور را با کالای داخلی پر کنند .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : اگر به جریان تولید به عنوان مبدل نگاه کنیم ، خوشبختانه  به نقطه ای از قوت رسیده ایم که با دریافت  ریال و سرمایه در گردش بیشتر جریان ارزی بیشتری وارد کشور می شود .
وی تاکید کرد :  اگر امسال کار در دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت این باشد که ارز آوری بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم ، چرخ تولید نسبت به سال قبل بهتر و بیشتر خواهد چرخید که برای نیل به آن باید سرمایه در گردش و ریال بیشتری به تولید برسد.
وزیر صنعت،؛معدن وتجارت گفت: برای همین باید اولین و مهمترین کار اقتصادی دولت و وزارت صنعت،معدن وتجارت این باشد که جریان تولید شاداب و با نشاط نگه داشته شود و از تولید کننده بخواهیم کالای خود را صادر کند .
دکتر غضنفری تاکید کرد : اگر به تولید کننده  به سرعت ریال رسانده شود و سرمایه در گردش وی تامین گردد ، او می تواند مواد اولیه خود را تامین کند و حوزه تولید فعال تر می شود ،  زمینه اشتغال بیشتر فراهم می گردد ، از سویی در آمدهای ارزی ناشی از تولید و صادرات آن نیز جایگزین نفت می شود .
وی افزود:  وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، برنامه های خود را در سال گذشته بر مبنای 10 محور اصلی با توجه به سال حمایت از تولید داخلی قرار داده است و آنها را ادامه خواهد داد که از جمله آنها تکمیل طرح های نیمه تمامی است که 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند  خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد