اخبار استان ها

مناطق امیدبخش معدنی سیستان و بلوچستان آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری

مناطق امیدبخش معدنی سیستان و بلوچستان آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: پروانه اکتشاف برای ۲پهنه معدنی شهرستان های نیمروز و خاش این استان پس از عملیات شناسایی و پی جویی صادر شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز نادر میرشکار اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان تاکنون 13 پهنه با گستره 85 هزار کیلومترمربع از سال 93 تاکنون به شرکت های توانمند اکتشافی بخش خصوصی و دولتی واگذار شده است.

وی ادامه داد: از این 13 پهنه 2 پهنه خارستان شهرستان خاش و پهنه جانجا شهرستان نیمروز پس از انجام عملیات شناسایی و پی جویی و معرفی مناطق امید بخش معدنی منجر به صدور پروانه برای انجام اکتشافات تکمیلی شده است.

وی افزود: همچنین چند پهنه دیگر نظیر نوار مرز و سراوان به نام شرکت ایمیدور و پهنه املاح تبخیری چابهار به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پس از انجام عملیات شناسایی، پی جویی و معرفی مناطق امید بخش معدنی در شرف صدور پروانه اکتشاف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پهنه های ریگان شهرستان دلگان، اسکل آباد خاش و ایرانشهر با توجه به درخواست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در شرف واگذاری است.

میرشکار افزود: همچنین پهنه های یک و 2 نصرت آباد در غرب زاهدان و نیکشهر آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش اکتشاف سیستان و بلوچستان است.

وی ابراز امیدواری کرد با انجام عملیات اکتشاف در این پهنه ها و شناسایی ذخایر پهنه معدنی جدید موجبات رونق تولید، رشد و شکوفایی و ایجاد اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان فراهم شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد