اقتصاد و صنعت

تسهیلات ۴.۹ هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی کردستان

تسهیلات ۴.۹ هزار میلیاردی صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی کردستان
پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اختصاص چهار هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پیمان الماسی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به 22 واحد تولیدی استان تعلق گرفته است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات بین سال های 1394 تا 1396 به این واحدها پرداخت شد تا بتوانند علاوه بر حفظ و توسعه تولید، نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به واحدهای صنعتی در 6 حوزه تسهیلات پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات در بخش اشتغال فراگیر، صندوق توسعه ملی، طرح مشارکت روستاییان، بازسازی و نوسازی واحدها، رونق تولید و مراجعه مستقیم به بانک ها پرداخت می شود.

الماسی تاکید کرد: در سال جاری علاوه بر تسهیلات صندوق توسعه ملی، 703 میلیارد ریال دیگر نیز در سه حوزه شامل بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی به سه طرح به میزان 112 میلیارد ریال، رونق تولید به 42 طرح به میزان 548 میلیارد ریال و مراجعه مستقیم به بانک های عامل به 15 طرح به میزان 43 میلیارد ریال پرداخت شده است.

 وی یادآور شد: تاکنون در حوزه اشتغال فراگیر 139 طرح به میزان 527 میلیارد ریال مصوب و به بانک های عامل معرفی شده اند اما به علت شروع تازه این طرح پرداختی صورت نگرفته ولی تا پایان سال این واحدها و دیگر واحدهای متقاضی که پرونده انها در دست بررسی است از این تسهیلات بهره مند می شوند.

 الماسی گفت: در حوزه مشارکت روستاییان نیز 18 طرح به مبلغ 150 میلیارد ریال مصوب و به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و متقاضیان اجرای این طرح ها اکنون در حال سیر مراحل قانونی دریافت تسهیلات خود هستند.

 وی برگزاری کارگروه های تسهیل و رونق تولید را از سیاست های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: این کارگروه از 18 خرداد 1394 شروع شده و تاکنون 107 جلسه استانی آن در کردستان تشکیل شده است.

 به گفته وی، در این کارگروه ها، 595 پرونده واحدهای تولیدی مشکل دار استان بررسی شد و طی آن اعضای کارگروه 795 مصوبه برای رفع مشکلات این واحدها داشته اند.

 سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: تاکنون حدود 61 درصد از این مصوبه ها به نتیجه رسیده است که علاوه بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه اشتغال نیز هفت هزار و 711 شغل را تثبیت کرده است.

 872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.

10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد