طلا و نقره

کاهش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر دو عامل

کاهش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر دو عامل
پایگاه خبری معدن نیوز-قیمت جهانی طلا در سایه نگرانی‌ها از کاهش محرک‌های اقتصادی فدرال رزرو و پایان دادن به خرید اوراق قرضه از سوی این بانک کاهش یافت و به ۱۳۷۷.۸۵ دلار در هر اونس رسید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-قیمت جهانی طلا در سایه نگرانی‌ها از کاهش محرک‌های اقتصادی فدرال رزرو و پایان دادن به خرید اوراق قرضه از سوی این بانک کاهش یافت و به 1377.85 دلار در هر اونس رسید.
به گزارش معدن نیوز، قیمت جهانی طلا پیش از آغاز نشست 2 روزه فدرال رزرو کاهش یافت.
این کاهش ناشی از انتظار سرمایه‌گذاران برای نتیجه این نشست و روشن شدن سیاست بانک مرکزی آمریکا و زمان پایان یافتن خرید دارایی‌ها از سوی این بانک است. امروز، کمیته بازار آزاد فدرال، نشست 2 روزه سیاست‌گذاری خود را آغاز کرد.
بن برنانکه رئیس فدرال رزرو ماه گذشته اعلام کرده بود: در صورتی که چشم‌انداز بیکاری با بهبود مواجه شود، بانک مرکزی آمریکا که به منظور ارتقا اقتصاد این کشور، ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری را خریداری می‌کند، برنامه محرکی خود را کاهش خواهد داد.
به دنبال این سخنان، سهام‌ها در بورس کالا کاهش یافت و به کمترین میزان از مارس 2011 رسید.
استیو اسکاکالوسی تحلیلگر اوراق بهادار گفت: بازارها در انتظار یافتن هرگونه سرنخی در مورد زمان‌بندی اتمام محرک‌های اقتصادی فدرال رزرو هستند.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.42 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1377.85 دلار رسید.
قیمت جهانی طلا در سال 2013 به علت عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در سایه نگرانی‌ها در مورد کاهش محرک‌های فدرال رزرو، 17 درصد کاهش داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد