اخبار استان ها

آب مشکل اصلی عدم اجرای طرح های توسعه ای بخش معدن سمنان

آب مشکل اصلی عدم اجرای طرح های توسعه ای بخش معدن سمنان
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به وجود ۴۰ ماده معدنی در این استان گفت: ایجاد کارخانه های فرآوری معدنی به توسعه بیش از پیش این استان می انجامد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی اصغر جمعه ای اظهار داشت: دستگاه های دولتی از تمام توان خود به منظور حمایت از سرمایه گذاری های فعالان اقتصادی در این بخش استفاده کنند.

وی اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های نظام، مردم و مسوولان برشمرد و ادامه داد: همه دستگاه های استان موظف به کاهش آمار بیکاری در سمنان هستند.

وی تعداد افراد شاغل در واحدهای معدنی سمنان را دستکم 15 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: مشکل کمبود آب دلیل اصلی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در بخش معدن سمنان است.

جمعه ای تصریح کرد : بیش از 40 واحد معدنی و صنعتی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است که باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 40 واحد صنعتی و معدنی سمنان به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه ای غیرفعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام کرد.

گفتنی است، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.

در استان سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد