خرمی شاد در مراسم معارفه مدیر مجتمع سونگون:

توسعه، مهم‌ترین هدف شرکت مس در سونگون است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اجرای طرح های توسعه مجتمع مس سونگون را مقدم تر از دیگر بخش ها در سونگون دانست و گفت: مهم‌ترین موضوع در مجتمع مس سونگون توسعه است و اگر به این موضوع توجه لازم نداشته باشیم مسیر طی شده در سالیان گذشته ادامه خواهد یافت.

با زنگ خطر بازار سنگ آهن؛

قیمت مس به دلیل تهدید عرضه افزایش می‌یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌های دو مورد از مهم‌ترین کالاهای استخراج شده در جهان به سرعت در حال تغییر هستند، به طوری که قیمت مس به بالای ۹ هزار دلار در هر تن صعود کرد و دلیل آن کاهش عرضه در بازار عنوان شده است.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز محصولات فولادی هند

پایگاه خبری معدن نیوز - اگرچه سطح تجارت داخلی قیمت‌های HRC و CRC در بیشتر بازارها در محدوده معینی باقی ماند، قیمت‌ها در برخی از مناطق در بخش‌های غربی و جنوبی کشور به میزان ۱۱۱۵ دلار در تن کاهش یافت.

ده روند برتر تکنولوژی در صنایع فولاد (روایت اول: هوشمندسازی فولاد)

پایگاه خبری معدن نیوز -در دنیای امروز، فولاد به دنبال برترین تکنولوژی‌ها می‌گردد تا رد پای کربن خود را کم کند. رشد بی‌سابقه فناوری و هوش مصنوعی در سال گذاشته تأثیر چشمگیری بر تمام جهان گذاشت، صنایع فولادی نیز از آن عقب نیفتادند. در این شماره از رصدخانه استراتژیک و آینده‌پژوهی به تکنولوژی‌های برتر سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کنیم که به‌کارگیری آن‌ها در صنعت، تأثیر بلندمدتی در کمیت و کیفیت تولید خواهد داشت.

مدیرعامل فولاد خوزستان:

آینده پایداری شرکت‌های بزرگ فولادی در گروی تکنولوژی و حرکت به سوی بازار است

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین تقدیر از دست اندرکاران افتتاحیه پروژه زمزم ۳ با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از قائم مقامان، معاونان، مدیران و کارکنان شرکت فولاد خوزستان، شامگاه روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار چندمنظوره فرهنگسرای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

۱۳ شرکت برتر بازیافت‌کننده آلومینیوم در جهان طی سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، ۱۳ شرکت تولیدکنندگان سبز این فلز باشند.

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

پروژه های ساختمانی چین یکی پس از دیگری تعطیل می شوند

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس نظرسنجی مای استیل، مصرف محصولات فولادی ساختمانی در کشور به دلیل پیشرفت ساختمانی کندتر از حد انتظار کاهش یافت. در ۱۲ مارس، کل حجم معاملات فولاد ساختمانی شامل میلگرد، مفتول و میله در کلاف در بین ۲۳۷ خانه تجاری چینی حدود ۱۳۰ هزار تن بود که ۸.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

حرکت شرکت آلومینای ایران در مسیر رشد تولید و بهبود عملکرد

پایگاه خبری معدن نیوز -فلز آلومینیوم با توجه به استفاده گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، از اهمیت به‌سزایی در رشد صنعت و اقتصاد جوامع برخوردار است. افزایش کاربردهای این فلز در بخش‌ها و صنایعی مانند زیرساخت‌های انتقال برق و خودروهای الکتریکی، رشد مصرف آن را در سال‌های آتی در پی خواهند داشت. به همین دلیل صنعت تولید آلومینیوم جهان در طول چند دهه گذشته با سرعت بالایی رشد کرده و توسعه یافته است.

معدن نیوز بررسی کرد؛

آرسلورمیتال شرکت های کوچک را می بلعد

پایگاه خبری معدن نیوز -آرسلورمیتال، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان ۱۲ مارس اعلام کرد که ۲۸.۴ درصد از سهام شرکت فولادسازی لوله فرانسوی Vallourec را به مبلغ حدود ۹۵۵ میلیون یورو (۱.۰۴ میلیارد دلار) از مدیریت جهانی Apollo خریداری خواهد کرد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

افزایش قیمت محصولات نیپون استیل

پایگاه خبری معدن نیوز -نیپون استیل، بزرگترین تولیدکننده فولاد ضد زنگ در ژاپن، قیمت صفحات متوسط سنگین سری ۳۰۰ و سری ۴۰۰ و همچنین صفحات نورد سرد فولاد ضد زنگ را در ماه مارس افزایش داد.

رکورد تولید سالانه در تمامی کارخانجات شرکت سیمیدکو شکسته شد

پایگاه خبری معدن نیوز -محمود لندی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد از کسب رکورد تولید سالانه در تمامی کارخانجات این شرکت خبر داد.

بهره برداری کنسانتره مس سولفیدی بخش خصوصی با حمایت صندوق بیمه معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -کارخانه کنسانتره مس سولفیدی بخش خصوصی در استان کرمان، با حمایت و تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به بهره برداری رسیده است.

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت با هدف افزایش صادرات به ۴ میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی ۴ سال توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

تامین مالی ۵.۶ میلیارد یورویی صنایع مس در چهار سال آتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به چهار میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی چهار سال انجام می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد:

عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل فولاد مبارکه از تحقق تمامی اهداف سازمان در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود در حوزه‌های برق و گاز و مواد اولیه خبر داد و گفت: چنانچه میزان تحویل محصول به بازارهای داخلی و صادراتی را به‌عنوان عملکرد نهایی کارکنان بلندهمت شرکت در نظر بگیریم، باید اعلام کنیم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، ۸.۷ میلیون تن محصول به سمت بازارهای هدف حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

رفع چالش‌های صادرات سیمان خراسان رضوی در گرو شیوه‌نامه جدید

پایگاه خبری معدن نیوز -ربیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شیوه‌نامه حمایت از صادرات در میانه‌های سال آینده اجرایی می‌شود که با این کار همه چالش‌های مربوط به صادرات سیمان از استان برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور:

زمزم ۳ نماد تحقق رونق تولید، اشتغالزایی و مسئولیت اجتماعی است

پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، بهره برداری از ابرپروژه زمزم ۳ شروع شد تا بر روی همه ی گزاره های مبتنی بر ناتوانی در برابر فشارها و تحریم های ظالمانه و زمین خوردن اقتصاد کشور خط بطلانی کشیده شود و ثابت شود هر جا که مدیریت کاردان، نیروی انسانی متخصص و جوان و بومی و فضای مناسب خدمت جهادی فراهم باشد جوانان این مرز و بوم افتخارآفرینی می کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت:

تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال جاری دستاوردهای خوبی را علی‌رغم چالش‌ها به دست آوردیم اما متأسفانه در این سال با محدودیت‌های بی سابقه‌ای نیز در حوزه برق و گاز مواجه شدیم که تحقق کامل اهداف و جریان تولید را دچار مخاطره کرد.

سولفات آمونیوم ذوب آهن اصفهان پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان مفتخر به دریافت هشتمین پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت محصول فرعی سولفات آمونیوم گردید.

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید فولاد در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد، تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

رشد ۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم در بهمن‌ماه سالجاری

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش آلومینیوم کشور در بهمن امسال، حدود ۷ درصد افزایش یافت.

افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه در شرکت فولاد خوزستان

پایگاه خبری معدن نیوز - بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه با عنوان زمزم سه، در مجموعه شرکت فولاد خوزستان به صورت رسمی افتتاح شد.

بازدید هیئت مدیره شرکت ایزوایکو از فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از فولاد هرمزگان و طرح‌های توسعه‌ای آن بازدید کردند.

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین امضای قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در دفتر معاونت فروش ذوب‌آهن برگزار شد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

نقش هیدروژن در مسیر تولید فولاد کم کربن

پایگاه خبری معدن نیوز -کربن زدایی عمیق صنعت فولاد جهانی بدون انتقال نهایی از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر و به ویژه هیدروژن (H۲) امکان پذیر نیست. با این حال فناوری‌های مبتنی بر هیدروژن در آینده بسیار دور تحقق پذیر هستند و مدت زیادی طول خواهد کشید تا تحقق یابد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد