دستاوردهای فولاد مبارکه در سالی که گذشت

پایگاه خبری معدن نیوز -فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲، همچنان با درخشش در عرصه تولید و کارآفرینی، خلق علم و ثروت و ارتقای جایگاه و منزلت ایران در صنعت و اقتصاد، با تأمین منافع ملی کشور و جلب رضایت مشتریان، گام‌های بلندی برای عزتمندی ایران اسلامی برداشت و جلوه زرینی از اراده عظیم ملت ایران برای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها و رشد، شکوفایی و تعالی ایران و ایرانیان آشکار ساخت.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان:

زمزم ۳، زمزمه بهار است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت: ابرپروژه زمزم ۳ با استفاده از توان و پتانسیل سرمایه انسانی متخصص و جوان و مجرب داخلی و بومی و بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی به ثمر نشسته است و افزایش روزافزون تولید، سازگاری با محیط زیست و استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در شرایط سخت فشارهای تحریم‌های ظالمانه به رخ دشمنان می‌کشد.

تولید تختال گرید ۳۱۶ دستاوردی غرورانگیز و چشمگیر

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید تختال فولاد آستنیتی گرید ۳۱۶ در شرایط تحریم، تنها در سایه همت و اراده و عزم کارکنان و کارگران فولاد مبارکه برای تعالی ایران اسلامی و ارتقای منزلت و جایگاه صنعت و تولید ایران در داخل و خارج کشور میسر است و به‌یقین چشم‌انداز روشنی از خلق آینده بهتر در حوزه صنعت و اقتصاد، پیش روی صنعت فولاد کشور قرار خواهد داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

رویکرد نظام مالیاتی تقدیر از مودیان خوش‌حساب همچون فولاد هرمزگان است

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تقدیر از مودیان مالیاتی نمونه همچون فولاد هرمزگان باعث ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در کشور می‌شود و این مالیات‌دهندگان همواره عملکرد مالی موفق‌تری دارند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد:

رعایت حقوق مصرف‌کننده، عامل موفقیت و پایداری در بازار

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی شکری‌زاده، مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان در یادداشتی چنین گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی شرکت‌های موفق در بازارهای رقابتی، موضوع مشتری‌مداری است و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سازمان‌های مشتری‌مدار یکی از موضوعات اساسی محیط کسب‌وکار آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت و جایگاه مشتری، شرکت‌های تولیدکننده به این باور رسیده‌اند که با رعایت ضوابط لازم برای حقوق مصرف‌کنندگان، باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان بیشتر برای کالاهای خود می‌شوند.

حرکت به سمت توسعه؛ با تولید محصولات موردنیاز در فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -دست‌یابی به تولید محصولات پوشش‌داری چون ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق قلع اندود، نشان‌دهنده گذر از راهی دشوار، سنگین و مسئولیتی خطیر برای تأمین نیاز بازار و تولید محصولاتی اساسی است که نقش انکارناپذیری در موفقیت‌های صنعتی شرکت فولاد مبارکه داشته است، راهی پرافتخار که در سایه دانش، تخصص، دلسوزی و خودباوری جهادگران فولاد مبارکه تحقق یافت.

رونمایی از دو محصول ارزش‌افزا در راستای صنعتی‌سازی ساختمان در ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -در نشست خبری شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس برنامه تحولی این شرکت از دو محصول ارزش افزا در راستای صنعتی‌سازی ساختمان و کمک به تسریع در طرح نهضت ملی مسکن شامل؛ H۲۶ و H۲۸ رونمایی شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

آموزش، رکن افزایش بهره‌وری و ارتقاء رقابت‌پذیری است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: از عوامل موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان، سرمایه انسانی توسعه یافته و توانمند است. با توجه به اینکه ماموریت اصلی بخش‌های معدن و صنایع معدنی در کشور تولید و سودآوری می‌باشد، لذا در راستای رسیدن به این هدف مهم، توجه ویژه به افزایش بهره‌وری شغلی بسیار حائز اهمیت است. یکی از موارد بسیار مهم در این مورد وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص است که بخش قابل توجه‌ آن از طریق مدیریت آموزش و نگاه ریشه‌ای به بحث آموزش تحقق می یابد.

اقتصاد ایران چالش‌های حال و آینده

پایگاه خبری معدن نیوز -ایران به لحاظ تاریخی در دو سده اخیر به ناکارآمدی دستگاه حاکمه دوران قاجار و پهلوی و سومدیریت شدید و سیاست‌های غلط و وابستگی و وادادگی و … در دوره قاجار و سپس بدتر از آن در دوره پهلوی مبتلا گردید که باعث شد تا ایران نتواند همگام با روند توسعه جهان خود را بازیابی نماید و در مسیر پیشرفت قرار دهد.

حبس منابع، معدنی و انسانی!

پایگاه خبری معدن نیوز -اگر چه ضعف نیروی انسانی متخصص متناسب با دانش روز نه تنها در حوزه معدن و اکتشاف بلکه در همه حوزه های صنعتی،IT و سایر حوزه ها به دلایل مختلف وجود دارد؛ اما واگذاری محدوده های معدنی به شرکت های خارجی به بهانه کمبود نیروی انسانی متخصص، در حالی که تقاضای داخلی از سوی متخصصین داخلی همچنان قوت دارد خود مقوله ای عجیب و یک بی انصافی محض در حق این بخش است که اتفاقا طی سال های اخیر با رشد قابل ملاحظه ای روبرو بوده است.

هوش مصنوعی، فرصت یا تهدید

پایگاه خبری معدن نیوز -در هزاره سوم میلادی، شاهد ظهور تکنولوژی‌های جدید و رشد خیره ‌ننده علم و فناوری هستیم. اگرچه بسیاری از فناوری‌های نوین، بر پایه مدل‌ها و روش‌های قدیمی‌تر، بازیابی و مدرن شده‌اند، اما مهم‌ترین خصیصه دهه حاضر نسبت به اواخر قرن بیستم و حتی اوایل قرن۲۱، اوج‌گیری و تبلور نبوغ بیش از پیش بشر در ثبت اختراعات بر پایه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. اختراع اینترنت را می‌توان سرآغازی برای این رشد دانست. ارتقا روزافزون تکنولوژی ارتباطات اعم از رایانه و اینترنت، تلفن همراه، ماهواره‌های ارتباطی پیشرفته در کنار رشد سایر حوزه‌های مهندسی و فنی، نوید تحولات شگرف در جهان جدید را می‌دهد.

مدیرعامل هیمکو مطرح کرد:

بهبود فعالیت‌های ریلی با توسعه پایانه‌داری در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -محور اصلی فعالیت شرکت همراه (جاده، ریل، دریا،) احداث پایانه مکانیزه ریلی در غرب بندر شهید رجایی است که تکلیف اصلی ما توسعه پایانه‌های مکانیزه ریلی مرتبط با صنعت معدن و فلزات است.

حفظ منافع سهامداران و توسعه کشور، اهداف اصلی "ومعادن" در پروژه‌های پیشران

پایگاه خبری معدن نیوز -هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال حاضر اجرای ۷ پروژه از پروژه‌های پیشران کشور را در دست داشته که هرکدام از این‌ها با چالش‌های متعددی مواجه بوده و هستند تا جایی که روند اجرای این پروژه‌ها را با تأخیر مواجه ساخته، اما به گفته معاون برنامه‌ریزی هلدینگ، با توجه به تمرکزی که در پیشبرد آن‌ها انجام‌شده و با پیگیری‌های صورت گرفته، تقریباً در حال حاضر هیچ­کدام از پروژه‌های پیشران با چالش جدی مواجه نیستند.

تغییر برای شروع جدید؛

کاهش تقابل معدن و محیط‌ زیست در اولویت است

پایگاه خبری معدن نیوز -توسعه بخش معدن بی شک با تغییراتی در محیط همراه است که نمی توان از آن چشم‌ پوشی کرد اما امروز در دنیا توسعه بخش معدن به شکل دیگری در حال انجام است که باید بخش معدن ایران نیز به این سمت حرکت کند.

نیروگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان در خدمت تولید سازگار با محیط‌زیست

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب‌آهن اصفهان با برخورداری از نیروگاه به عنوان یک صنعت خود تامین در بخش برق مطرح است که در شرایط پیک مصرف برق در کشور، این مزیت بیشتر خود را نشان می‌دهد. ضمن اینکه برخورداری از نیروگاه باعث شده گازهای فرآیندی کُک و کوره بلند برای تولید برق مورد استفاده قرار گیرد و این گازها در محیط منتشر نگردد. این گازهای فرایندی در بویلرهای نیروگاه‌ها توسط احتراق مناسب، در خروجی دودکش‌ها به صورت آنلاین رصد و کلیه خروجی آن‌ها، پایین‌تر از نُرم‌های استاندارد زیست محیطی می‌باشد.

ذوب آهن اصفهان پیشران توسعه کشور است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به نقش پیشرانی این شرکت در توسعه کشور گفت: تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به ویژه در شرایط تحریم، تکنولوژی و دانش فنی تولید ریل را وارد و بومی‌سازی کردند تا امروز ذوب‌آهن بتواند ریل مورد نیاز تمام پروژه‌های خط آهن کشور را تامین کند.

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

مزیت های نسبی توسعه معادن کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -وجود ذخایر غنی معدنی ایران این ظرفیت را برای ما فراهم کرده است تا با بهره گیری از فن آوری های روز دنیا و یافته های نوین علوم معدن و صنایع معدنی و نیز تجربیات پیشگامان آن، گام های موثری در تقویت این بخش اقتصادی کشور و دست یابی به افق های روشن برداریم تا جایی که بتوانیم سهم قابل توجهی از رشد اقتصادی و درآمد ملی را به خود اختصاص دهیم و کشور را از اقتصاد متکی به نفت خارج کنیم.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

تمرکز تجلی بر عناصر نادر خاکی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات یکی از مهم‌ترین اعضای گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه فلزات آهنی و غیرآهنی، عناصر نادر خاکی و لیتیوم می‌باشد. این شرکت اولین شرکت پروژه‌ محور در بازار سرمایه ایران به حساب می‌آید که در آذرماه سال ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی آن انجام گرفته و با سرمایه اولیه ۶۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد.

آینده را قربانی امروز نکنیم

پایگاه خبری معدن نیوز -چند روز پیش بود که شرکت دانیلی ایتالیا کار احداث کارخانه آهن اسفنجی ۲.۵ میلیون تنی را بیخ گوش ما و در بندر دقم کشور عمان آغاز کرد و بر اساس پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۶ به بهره برداری می‌رسد. رصد مختصر تحولات صنعت آهن و فولاد در منطقه غرب آسیا و کشورهای همجوار، به‌خوبی برنامه‌های توسعه‌ای آنها را در این صنعت نشان می‌دهد.

رییس ساتبا در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد؛

لزوم حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

پایگاه خبری معدن نیوز -در دنیا اکنون به مسئله حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر توجه ویژه‌ای می‌شود به خصوص پس از آنکه اهداف انتشار کربن صفر در سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۶۰ بیش از هر زمان دیگری سرعت گرفته است. به عنوان مثال ساسول، بزرگ‌ترین تولیدکننده سوخت و مواد شیمیایی از زغال‌سنگ و گاز جهان، در تلاش است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت

پایگاه خبری معدن نیوز -اختراع خط را باید شاهکار بزرگ بشر و آغازگر مسیر روشنگری و انتقال دانش دانست. اگرچه تا کنون شیوه‌ های مختلفی برای انتقال دانش و اطلاعات ابداع شده‌ است اما عصر کنونی به طرز باورنکردنی عرصه ظهور رسانه ‌های مدرن و طلوع شیوه ‌های نوین ارتباطی است. فضای مجازی و اینترنت در کنار روش ‌های قدیمی ‌تر چون روزنامه، تلویزیون و…. که خود نیز دستخوش تغییر و تحول شده ‌اند، موثرترین راه‌ های ارتباط همگانی است. سرعت باورنکردنی در نشر و انتقال اطلاعات در قالب پلتفرم ‌های جدید ارتباطی، زندگی فردی و جمعی همه ما را تحت تأثیر قرار داده ‌است. همپای تغییرات سریع در عرصه تکنولوژی ارتباطات، ماهیت این امر نیز در آستانه دگرگونی است که ‌اثرات آن در کنش‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و …. ما تبلور می‌یابد.

عضو هیات مدیره شرکت آهن و‌ فولاد صنیع کاوه تهران مطرح کرد:

فولاد و فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری

پایگاه خبری معدن نیوز -امیرحسین حاجی رحیمیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی کشور است، گفت: در حال حاضر با توجه به دانش فنی موجود، صنعت فولاد یکی از صنایع سودده به نسبت دیگر صنایع در کشور محسوب می‌شود و اکنون اهمیت صادرات غیر نفتی برای کشور، صنعت فولاد را نیز در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد.

دانش محور شدن شرکت‌های بزرگ

پایگاه خبری معدن نیوز -عصر حاضر که به عصر دانش معروف است، از آن به عنوان سرمایه‌ای غیرملموس نام می‌برند که جایگاه ویژه‌ای در شرکت‌ها پیدا کرده است به گونه‌ای که ارزش این سرمایه ۶ تا ۷ برابر دارایی‌های ملموس شرکت‌ها می‌باشد.

نگاه اقتصادی "ومعادن" به طرح‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به ۳۰ همت خبر داد.

نگاهی به مدل اقتصاد چرخشی و اجرای آن در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر:

یک رویکرد دو سر برد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با اشاره به اهمیت و‌ نقش اقتصاد چرخشی به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه‌های اقتصادی جهان گفت: در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سند اقتصا‌د چرخشی تدوین شده است که در ابتدا محصولات جانبی در کارخانجات و واحدهای مختلف شناسایی و نقشه راه برای بازیافت آن‌ها ارائه شده است

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد