سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد چشمگیر حجم تولید زغال سنگ تاجیکستان/ تاجیکستان تا سال ۲۰۲۰ تولید را ۸۰ برابر رقم فعلی می کند/ این کشور علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر صادرات نیز است

رشد چشمگیر حجم تولید زغال سنگ تاجیکستان/ تاجیکستان تا سال ۲۰۲۰ تولید را ۸۰ برابر رقم فعلی می کند/ این کشور علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر صادرات نیز است
پایگاه خبری معدن نیوز - به گفته وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان، این کشور در بین ماه های ژانویه تا نوامبر بالغ بر ۱.۷ میلیون تنزغال سنگ تولید کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طبق آمارهای رسمی کشور تاجیکستان، تا اوایل ماه دسامبر بالغ بر 1.6 میلیون تن زغال سنگ در این کشور استخراج شده است.

در تاجیکستان معدنکاری و تولید زغال سنگ در 14 ذخیره معدنی در حال انجام است. وزارت صنایع و فناوری های جدید تاجیکستان اعلام کرده که 20 شرکت داخلی و خارجی در این کار حضور دارند.

پس از استقال تاجیکستان، تولید زغال سنگ به 20 میلیون تن رسیده بود. اما در سال های اخیر تولید این کشور در سال 2014 رکورد زد و به 870 هزار تن می رسد. در سال 2015 تولید به بیش از یک میلیون تن و در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 1.4 میلیون تن و 1.7 میلیون تن رسیده بود.

در حال حاضر بیش از 200 شرکت در جمهوری تاجیکستان از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می نماید.

تاجیکستان دارای بیش از 4.3 میلیارد تن ذخایر زغال سنگ به صورت بالقوه می باشد که 320.3 میلیون تن آن ذخایر با کالری بالاست.

دولت تاجیکستان قصد دارد تا سال 2020 تولید را 80 برابر تولید فعلی نماید تا نه تنها تمام نیازهای داخلی را برطرف نماید بلکه به صادرات زغال با خارج از مرزها بپردازد.

معدنکاری زغال در تاجیکستان فرایند نسبتا ارزانی است اما کیفیت تولیدات آن پایین است و عواقب زیست محیطی ناشی از سوختن بد ایجاد خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد