فولاد و آهن

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات فولاد نطنز

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات فولاد نطنز
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل، علی‌رغم تأمین نیاز بازار داخلی، در بخش صادرات به کشورهای خارجی با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جواد توکلی طرقی در حاشیه بازدید کارگروه تجهیزات و مصالح ساختمانی استان اصفهان از مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز، اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال با توجه به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، توانسته‌ایم علاوه بر تأمین بازار داخلی در بخش صادرات هم با رشد 100 درصدی مواجه باشیم.

وی افزود: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی برای جوانان ایرانی با این میزان رشد 100 درصدی در صادرات، برای 200 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: برخی از محصولات این مجتمع که شامل، انواع میلگردهای کلاف صنعتی و کششی و شاخه بوده است به کشورهای عراق، سوریه، لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی این مجتمع دارای کیفیت بالایی بوده است، کشورهای جدید متقاضی محصولات مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز را مورد آزمایش و بررسی قرار داده‌اند و متقاضی خرید این محصولات هستند که باز هم شاهد رشد صادرات خارجی خواهیم بود.

توکلی طرقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اتکا به نیروهای متخصص و جوان بومی در وضعیت تحریم‌ها، علاوه بر تأمین بازار داخل و تأمین خوراک کارخانه‌های داخلی در بخش صادرات هم با این رشد قابل توجه روبرو خواهیم بود.

مدیر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز گفت: توسعه واحدهای فولاد سازی، افزایش صادرات، تأمین مواد اولیه زیرشاخه و تأمین مواد اولیه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی کشور از برنامه‌های آینده این مجتمع در جهت شکوفایی اقتصاد و اشتغال‌زایی است.

همچنین دبیر کارگروه تجهیزات و مصالح صنعت ساخت استان اصفهان، اظهار کرد: این کارگروه بر اساس آئین‌نامه شورای فنی سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان تشکیل شده است که وظیفه آن بازدید از مراکز تولید مصالح ساختمانی است.

حسن ابراهیمی افزود: در این بازدیدها و بازرسی‌ها کیفیت و نحوه عملکرد کارخانه‌ها و محصولات تولیدی مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرد و در نهایت در یک گزارش کار به شورای فنی استان اصفهان ارسال می‌شود.

وی گفت: برای اولین بار است که این کارگروه از مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز بازدید می‌کند و امیدواریم همکاری با مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز ادامه پیدا کند.

دبیر کارگروه تجهیزات و مصالح صنعت ساخت استان اصفهان در خصوص وضعیت استانداردهای محصولات تولیدی در مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز، تصریح کرد: خوشبختانه بررسی‌های اولیه نشان از مطلوب بودن و باکیفیت بودن محصولات تولیدی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز را دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد